Hegesztési felelős helyettes – Dunakeszi Járműjavító

A Dunakeszi Járműjavítóban kötött pályán közlekedő járműveket gyártunk, új vasúti kocsikat szerelünk, illetve személy- és tehervagonokat szervizelünk, komfortosítunk és modernizálunk. A 26 hektáron elterülő gyárunkban a teljes gyártási folyamat megtalálható a mérnöki tervezéstől egészen a tényleges gyártásig. Változatos, hosszú távú projekteken dolgozunk, mellyel elsődleges célunk, hogy teljesítményünkkel, folyamatos fejlődésünkkel és sok évtizedes tapasztalatunkkal valami egyedit alkossunk. Jelenleg az alábbi pozícióra keresünk kollégát: Hegesztési felelős helyettes

Hegesztési felelős helyettes dunakeszi járműjavító

Hegesztési felelős helyettes feladatai

Kötött pályás járművek gyártása, javítása, szerelése során az EN 15085 szabvány szerinti hegesztési felelős helyettes munkakör ellátása a szabvány előírásainak megfelelően.

Elvárások

  • hegesztő szakmérnök EWE (IWE) végzettség;
  • minimum 10 év hegesztett szerkezetek gyártásában szerzett tapasztalat;
  • hegesztők minősítésében szerzett tapasztalat, hegesztési szabványok ismerete;
  • német vagy angol nyelv kommunikációs szintű ismerete;
  • pontosság, precizitás;
  • vezetői, irányítói képesség;
  • együttműködési képesség;
  • kiváló kommunikációs képesség

Előny

vasúti járműgyártásban és javításban szerzett tapasztalat az EN 15085 szabvány szerint, ill. hegesztési felelősi tapasztalat.

Amit ajánlunk

  • Megbízható jövedelem;
  • Cafeteria, útiköltség térítés, iskolakezdési támogatás;
  • Ingyenes fogorvosi és egészségügyi ellátás;
  • Termelésközeli munkavégzés;
  • Hosszú távú munkalehetőség;
  • Tervezhető munkarend;
  • Szakmai fejlődési lehetőség.

Kapcsolat:

Hegesztési felelős helyettes

Krecsik Bernadett

bernadett.krecsik@djj.hu

+36202573748

A Dunakeszi járműjavító története

A történet 1911-ben kezdődött, amikor a MÁV a vasúti közlekedés folyamatos bővülése és két, a korábbi üzemet érintő tűzeset miatt arra kényszerült, hogy Budapest közelében új főműhely létrehozására területet keressen. A választás Dunakeszire esett. Az építkezés az I. Világháborúig gőzerővel folyt, de aztán az egyre súlyosbodó helyzetben munkaerő- és nyersanyaghiány lépett fel, így az építkezés félbeszakadt, és csak 1922-ben vett újabb lendületet. A Dunakeszi Főműhelyben a termelés 1926. május 23-án indult el.

Hegesztési felelős helyettes Dunakeszi

A gyár első vezetője a kiemelkedően magas szociális érzékenységgel bíró Lányi Ferenc lett, aki még az 1929-ben bekövetkezett gazdasági világválság idején sem bocsátott el munkásokat, holott a megrendelések jelentősen visszaestek. Ehelyett csökkentett a munkaidőn és munkabéren, csakhogy mindenki megtarthassa munkáját. A válságot az üzem sikeresen átvészelte, majd a 30-as évek végére nagy presztízsű és komoly szaktudást igénylő megrendeléseket kapott a Járműjavító. Egyik ilyen jellegű megbízás az Aranyvonat elkészítése volt, amely a Szent Jobbot vitte körbe az országban.

A II. Világháború közeledtével a gyár súlya még inkább felértékelődött. A háború évei alatt a termelés fokozatosan átállt a haditermelésre, a kocsijavítás másodrendű feladattá vált. A front elvonulását követően megkezdődött a kármentesítés, majd beindultak az átalakítási, javítási munkálatok is. Az 1950-es években az új kocsik gyártása is rendszeressé vált. A 60-70-es évekre már napi egy kocsit állítottunk elő, a dolgozói létszám pedig meghaladta a 3000 főt.

A rendszerváltás újabb mérföldkő volt a cég életében. A privatizációs folyamat lépéseként az üzem kft.-vé alakult 100%-os MÁV tulajdon mellett, mely hozzájárult a vállalkozói szabadság kibontakozásához. Az itt gyártott szerelvények nemzetközileg is elismertek lettek. 1994-ben saját fejlesztésű Eurofima Intercity kocsink elnyerte az Industria kiállítás nagydíját. 1995-ben a munkavállalók tulajdonrészt szerezhettek a Járműjavítóban a társaság alaptőkéjének 10 %-os megvásárlásával. 1996-ban az Adtranz 39 %-os részesedést szerzett a cégben, majd a MÁV tulajdonának további 25,9 %-át vásárolta fel, így megalakult a MÁV Adtranz Dunakeszi Vagongyártó és Javító Kft.

A Dunakeszi Járműjavító napjainkban

A tulajdonosváltás újabb fontos lépcsőfoka volt, amikor 2001-ben a Bombardier csoport megvásárolta az Adtranz csoportot és többségi tulajdont szerzett a Bombardier MÁV Kft.-ben. A következő állomás 2014. Ekkor vásárolta meg a magyar állam a Bombardier Transportation tulajdonrészét. A cég neve Dunakeszi Járműjavító lett. És elérkezett 2020! A vállalat új tulajdonosai, a TMH csoporthoz tartozó TMH Hungary valamint a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) lett. A magyar vasúti járműgyártás történetének eddigi legnagyobb vállalkozása vette kezdetét a Dunakeszi Járműjavítóban. 700 vasúti személykocsit kezdtünk el gyártani az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság részére.

A projekt napjainkban is fut, időközben azonban ismét tulajdonosváltás történt a cég életében. A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került. Az akvizícióval a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. célja az, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft. a magyar nemzeti vasútipari gépgyártás egyik vezető szereplőjeként további piaci expanzióba kezdhessen, és piaci részesedését jelentős mértékben megnövelhesse.

További karrierlehetőségek az Ívvilág – volfram.hu oldalon.

Vélemény, hozzászólás?